În perioada august – noiembrie 2022, Fundația pentru Educație și Vocație alături de Primăria Sectorului 2 implementează proiectul „Descoperirea abilităților vocaționale, primul pas către succes” – o campanie de informare, conștientizare și sensibilizare a liceenilor cu privire la importanța testării vocaționale și a consilierii în carieră, ca piloni fundamentali în traseul lor profesional. Proiectul este conturat sub egida programului MyWaY, un „super expert” care sprijină adolescenții în parcurgerea pașilor demersului lor aspirațional și formarea ca viitori lideri. „Descoperirea abilităților vocaționale, primul pas către succes” se adresează elevilor din clasele a X-a și a XI-a, de la cele 23 de licee aflate pe raza Sectorului 2, ca beneficiari direcți, precum și părinților acestora, ca beneficiari indirecți.

100 de liceeni vor avea șansa să se înscrie gratuit în acest proiect care vizează consilierea în carieră cu accent pe testarea vocațională și implementarea unor stagii de practică (internship) realizate la companiile partenere, în domenii precum : medicină, mediul de afaceri, psihologie, management turistic și hotelier, Horeca, juridic, jurnalism, marketing și comunicare, finanțe-bănci, resurse umane, arhitectură.

Proiectul vizează aspectul de învăţare experienţială şi participativă, apărut din nevoia tinerilor de a alege ceea ce li se potrivește, cu atât mai mult cu cât provocările postpandemice transferă acest demers spre o abordare sistemică rezilientă.

În societatea de astăzi, opțiunea pentru carieră este un subiect serios și presupune să îți identifici pasiunile și potențialul, să parcurgi demersuri de conștientizare, clarificare, evaluare și actualizare a sistemului de valori, esențiale în formarea unor viitori lideri.

Dubla abordare pe care o propune: diseminarea în rândul profesorilor/diriginților și a consilierilor școlari în liceele din Sectorul 2 și crearea unui KIT educațional (testimoniale video, filmul proiectului , RED – resurse educaționale deschise), ca un model de bune practici pentru tinerii care sunt în fața unui punct de maximă asumare, de a-și alege propriul drum vocațional.

Proiectul „Descoperirea abilităților vocaționale, primul pas către succes!” își propune să introducă o nouă paradigmă în peisajul educațional la nivelul comunității școlare a Sectorului 2, îmbinarea teoriei cu practica.

Valoarea adăugată a proiectului pentru tinerii participanți este însăși învățarea experiențială în cadrul stagiilor de practică la companiile partenere. În cadrul acestor programe de internship, beneficiarii vor interacționa cu echipe de profesioniști din departamentele companiilor, participând activ și înțelegând fluxul unor activități.

Caracterul relevant al proiectului “Descoperirea abilităților vocaționale, primul pas către succes!” este ghidarea tinerilor în descoperirea vocației, în alegerea drumului lor în mod conștient și asumat. Creăm o comunitate puternică în care scopul nostru comun este oferirea unui cadru în care fiecare să își găsească locul și valoarea, construim împreună bazele unor viitori oameni de succes.

Etapele proiectului

Etapa 1- Întâlnire cu psiholog specializat și consilierul educațional
Etapa 2 - Testare vocațională

În cadrul proiectului „De la vocație, prin experiență, la performanță”, este folosit chestionarul vocațional Jackson (JVIS), care le oferă tinerilor o hartă cu interesele de care aceștia pot ține cont atunci când își gândesc parcursul profesional.

Etapa 3 - Orientare vocațională

În această etapă se derulează o întâlnire între participantul în program și echipa formată din psiholog specializat și consilier educațional, în urma căreia liceenilor le este oferit un feedback, dar și raportul de evaluare pe baza testului ce constă în concluzii si recomandări.

Etapa 4 - Internship la o companie parteneră

În urma discuțiilor din etapa anterioară, elevii vor alege pentru sesiunea de practică o companie parteneră din domeniul de activitate pe care îl consideră atractiv.

Etapa 5 - Sesiune colectivă de mentorat cu business coach

Sesiunea de mentorat este susținută de Monica Dudoiu – Business & Executive Coach, Professional Certified Coach (PCC) acreditat internațional de către International Coach Federation (ICF), Trainer și Facilitator.

Etapa 6 - Realizare KIT Resurse Educaționale Deschise

Resursele Educaționale Deschise – Indicator al educației sustenabile, bazate pe învățarea digitală, care vor fi postate pe site-urile celor două licee, astfel încât să fie utilizate ca exemple de bune practici pentru toți elevii din comunitate.

    • 100 de testimoniale video ale participanţilor – fiecare elev din grupul țintă va realiza câte un testimonial video de maximum 3 minute în care va împărtăși experiența din cadrul proiectului. Aceste testimoniale vor putea fi accesate pe site-ul, canalul de Youtube si pe rețelele de social media ale solicitantului și pe paginile web ale liceelor din sector.
    • 1 Film al proiectului – un material video de 10 minute care cuprinde testimonialele elevilor și scurte intervenții ale echipei solicitantului (psiholog specializat, consilier educațional, business coach) , reprezentaților liceelor (directori, consileri școlari, diriginți), reprezentanților companiilor partenere și părinților privind experiența în cadrul proiectului. Filmul proiectului va putea fi accesat pe site-ul, canalul de Youtube și pe rețelele de social media ale solicitantului și pe paginile web ale liceelor din sectorul 2.
    • 1 Padlet – o activitate colectivă realizată de grupul ţintă prin  instrumente digitale colaborative (conceptul de  storytelling) a unor produse digitale în care fiecare are la dispoziție un spațiu pentru descrierea experienței personale și pentru atașarea imaginilor reprezentative din cadrul proiectului.

Scopul proiectului „Descoperirea abilităților vocaționale, primul pas către succes” îl reprezintă ghidarea liceenilor pentru identificarea drumului vocațional și transformarea pasiunilor în căi de urmat pentru viitoarea lor carieră, fiind un program care armonizează latura cognitivă a adolescentului cu cea afectivă, atitudinală și comportamentală.

Obiectivul general al proiectului constă în organizarea și implementarea unei campanii de informare și conștientizare pentru 100 de elevi din cele 23 de instituții de învățământ de liceu din Sectorul 2 privind testarea vocațională și consilierea în carieră prin asigurarea accesului la resurse viabile și consistente în vederea luării unei decizii responsabile și asumate pentru studii și carieră.

Originalitatea proiectului constă în participarea activă a unui număr de 100 de elevi de liceu din clasele a X-a și a XI-a la un demers complex de testare vocațională și orientare în carieră prin activități de internship, cele două direcții conturând alegerile conștiente ale viitorilor absolvenți.

În urma testării vocaționale și a întâlnirilor cu echipa formată din psiholog specializat și consilier educațional, liceenii vor opta pentru un internship la companiile partenere din proiect. Aici vor avea propria experiență și vor participa la activitățile zilnice din diverse departamente ale companiilor, vor experimenta un adevărat loc de muncă pentru a descoperi dacă le place și dacă se regăsesc în aceste medii profesionale.

Înscrierea în proiect se face în perioada 05 – 18 septembrie în baza unei scrisori de motivație, în format word, de maximum 250 de cuvinte, în care aplicanții (elevii claselor a X-a și a XI-a) ne vor convinge că sunt candidații ideali pentru a deveni beneficiarii reali.

În redactarea scrisorii, liceenii vor ține cont de motivarea intenției, descrierea intereselor profesionale și vor oferi mai multe detalii despre activitățile extracurriculare din ultimii 2 ani la care au participat.

*Identificarea grupului țintă format din elevii participanți din fiecare liceu este realizată de către Comisia de selecție pe baza unei proceduri pusă la dispoziție de Solicitant și adusă la cunoștință finanțatorului.

Grupul țintă

Apariții media

KIT RED

Galerie foto

Lista elevilor selectați în cadrul proiectului „Descoperirea abilităților vocaționale, primul pas către succes” 

Nr.crt.
Nume
Prenume
Instituție de învățământ
Clasa
1
Negoiță
Andreea
C.N. „Spiru Haret”
a-XI-a
2
Danilov
Radu
C.N. „Spiru Haret”
a-XI-a
3
Enuș
Anastasia
C.N. „Spiru Haret”
a-XI-a
4
Berca
Alexandra Teodora
C.N. „Spiru Haret”
a-X-a
5
Tănase
Theodora
C.N. „Spiru Haret”
a-XI-a
6
Mitu
Gabriela Camelia
C.N. „Spiru Haret”
a-XI-a
7
Stoica
Mara
C.N. „Spiru Haret”
a-XI-a
8
Surdeanu
Cristina Alexandra
C.N. „Spiru Haret”
a-X-a
9
Stănescu
Maria Ana
C.N. „Spiru Haret”
a-XI-a
10
Vilceanu
Andreea
C.N. „Spiru Haret”
a-X-a
11
Popescu
Natalia Maria
C.N. „Spiru Haret”
a-XI-a
12
Iordache
Sonya Andreea
C.N. „Spiru Haret”
a-XI-a
13
Niga
Alexandra
C.N. „Victor Babeș”
a-XI-a
14
Toma
Vlad Gabriel
C.N. „Victor Babeș”
a-XI-a
15
Savu
Miruna Ioana
C.N. „Victor Babeș”
a-XI-a
16
Toplici
Alexia Elena
C.E. „A.D Xenopol”
a-XI-a
17
Marcu
Ilinca
C.E. „A.D Xenopol”
a-XI-a
18
Malea
Anastasia
C.E. „A.D Xenopol”
a-X-a
19
Cristescu
Ruxandra
C.E. „A.D Xenopol”
a-XI-a
20
Cocis
Ana Maya
C.E. „A.D Xenopol”
a-XI-a
21
Manolache
Maria
C.E. „A.D Xenopol”
a-X-a
22
Bistriceanu
Paul Iulian
C.E. „A.D Xenopol”
a-XI-A
23
Joian
Adina Gabriela
C.E. „Hermes”
a-XI-a
24
Oprea
Darius Vasile
C.E. „Hermes”
a-XI-a
25
Zoita
Radu Ciprian
C.N. „Mihai Viteazu”
a-X-a
26
Moleavin
Alexandru
C.N. „Mihai Viteazu”
a-XI-a
27
Sebacher
Maria Alexandra
C.N. „Mihai Viteazu”
a-X-a
28
Vaitis
Maia Ioana
C.N. „Mihai Viteazu”
a-X-a
29
Șerban-Marin
Radu
C.N. „Mihai Viteazu”
a-X-a
30
Stoica
Delia Maria
C.N. „Mihai Viteazu”
a-XI-a
31
Dobre
Lidia
C.N. „Mihai Viteazu”
a-XI-a
32
Mărgineanu
Ada Maria
C.N. „Mihai Viteazu”
a-XI-a
33
Stoian
Davina Ellen
C.N. „Mihai Viteazu”
a-XI-a
34
Munoz
Tiberio
C.N. „Mihai Viteazu”
a-X-a
35
Anghel
Maria
C.N. „Mihai Viteazu”
a-X-a
36
Harabula
Mara
C.N. „Mihai Viteazu”
a-XI-a
37
Stănescu
Maria Isabelle
C.N. „Emil Racoviță”
a-XI-a
38
Toma
Ioana Alexandra
C.N. „Emil Racoviță”
a-XI-a
39
Vijulie
Mihai
C.N. „Cantemir Vodă”
a-XI-a
40
Panaitescu
Antonia
C.N. „Cantemir Vodă”
a-X-a
41
Mureșan
Răzvan
C.N. „Cantemir Vodă”
a-XI-a
42
Ion
Ovidiu Mihai
C.N. „Cantemir Vodă”
a-X-a
43
Dumitrașcu
Amalia Gabriela
C.N. „Cantemir Vodă”
a-X-a
44
Martin
Isabela Maria
C.N. „Cantemir Vodă”
a-XI-a
45
Răusanu
Ioana
C.N. „Cantemir Vodă”
a-XI-a
46
Mirea
Alissa
C.N. „Cantemir Vodă”
a-X-a
47
Dumitru
Maria
C.N. „Cantemir Vodă”
a-XI-a
48
Sandu
Ștefan
C.N. „Cantemir Vodă”
a-XI-a
49
Ionescu
Lucia Elena
C.N. „Cantemir Vodă”
a-XI-a
50
Saleem
Luca Yousef
C.N. „Cantemir Vodă”
a-XI-a
51
Mihăilescu
Matei
C.N. „Cantemir Vodă”
a-X-a
52
Peligrad
Ioan David
C.N. „Cantemir Vodă”
a-X-a
53
Balint
Erika
C.N. „Cantemir Vodă”
a-XI-a
54
Mihalcea-Ion
Clara
C.N. „Cantemir Vodă”
a-X-a
55
Voicescu
Vlad
C.N. „Cantemir Vodă”
a-XI-a
56
Avramescu
Miruna
C.N. „Cantemir Vodă”
a-XI-a
57
Sîrbu
Sabina
C.N. „Școala Centrală”
a-X-a
58
Niculae
Rebeca Maria
C.N. „Școala Centrală”
a-XI-a
59
Pricu
Bianca
C.N. „Școala Centrală”
a-XI-a
60
Șandru
Elena
C.N. „Școala Centrală”
a-XI-a
61
Chircu
Larisa Alina Ioana
C.N. „Școala Centrală”
a-XI-a
62
Petre
Bianca Ana Maria
C.N. „Școala Centrală”
a-X-a
63
Baias
Andrei Silviu
C.N. „Școala Centrală”
a-XI-a
64
Olaru
Eduard Andrei
C.N. „Școala Centrală”
a-XI-a
65
Fesus
Frida
C.N. „Școala Centrală”
a-XI-a
66
Chiriță
Irina
C.N. „Școala Centrală”
a-XI-a
67
Nițu
Daria Antonia
C.N. „Școala Centrală”
a-X-a
68
Popa
Andreea Maria Claudia
C.N. „Școala Centrală”
a-XI-a
69
Nuica
Bianca Maria
C.N. „Școala Centrală”
a-XI-a
70
Marinoiu
Ana Maria
C.N. „Școala Centrală”
a-XI-a
71
Ionescu
Alexandra Elena
C.N. „Școala Centrală”
a-X-a
72
Donici
Andrei Daniel
C.N. „Școala Centrală”
a-XI-a
73
Popa
Lavinia
C.N. „Școala Centrală”
a-XI-a
74
Răducanu
Antonio
C.N. „Școala Centrală”
a-XI-a
75
Făgăraș
Sara Maria
C.N. „Școala Centrală”
a-XI-a
76
Cana
Eduard Christian
C.N. „Școala Centrală”
a-X-a
77
Vișan
Mihnea Alexandru
C.N.B „George Coșbuc”
a-X-a
78
Mateescu
Ștefan Ioan
C.N.B „George Coșbuc”
a-XI-a
79
Ciochină
Ioana Alessia
C.N.B „George Coșbuc”
a-X-a
80
Horvat
Maia Elena
C.N.B „George Coșbuc”
a-X-a
81
Istode
Ariana
C.N.B „George Coșbuc”
a-X-a
82
Aftodie
Irina Ioana
C.N.B „George Coșbuc”
a-X-a
83
Stănescu
Ioana
C.N.B „George Coșbuc”
a-XI-a
84
Bibiri
Ioana
C.N.B „George Coșbuc”
a-X-a
85
Enache
Vlad Alexandru
L.T. „C.A. Rosetti”
a-X-a
86
Luca-Reu
Ilinca
L.T. „C.A. Rosetti”
a-X-a
87
Mitria
Gabriela Alexandra
L.T.B. „Ita Wegman”
a-X-a
88
Chișcop
Irina
L.T.B. „Ita Wegman”
a-X-a
89
Mușat
Alexia Maria
L.T.B. „Ita Wegman”
a-XI-a
90
Baban
Alexandra Maria
L.T.B. „Ita Wegman”
a-X-a
91
Cojocaru
Eva
L.T.B. „Ita Wegman”
a-X-a
92
Cojocaru
David
L.T.B. „Ita Wegman”
a-X-a
93
Boangiu
Corina Maria
L.T.B. „Ita Wegman”
a-XI-a
94
Neagu
Anca Ioana
C.N. „Iulia Hașdeu”
a-XI-a
95
Gheorghiu
Alexia Teodora
C.N. „Iulia Hașdeu”
a-X-a
96
Haj-Saleh
Hanaa Cristina
C.N. „Iulia Hașdeu”
a-X-a
97
Moc
Bianca
C.N. „Iulia Hașdeu”
a-X-a
98
Dogaru
David Alexandru
C.N. „Iulia Hașdeu”
a-XI-a
99
Darabont
Ana Patricia
C.N. „Iulia Hașdeu”
a-XI-a
100
Gheorghe
Delia
Liceul Tehnologic „Sf. Pantelimon”
a-XI-a