În cadrul proiectului „Un mentor pentru suflet”, Preşedintele Fundaţiei pentru Educație și Vocație, profesor şi consilier vocaţional Dana Vasilescu, alături de psiholog Alexandra Diana Buşă s-au întâlnit cu elevii claselor V-VIII de la Liceul Teoretic „Grigore Gheba” din Dumitreşti, județul Vrancea. A fost organizată o sesiune interactivă între elevi, profesori şi reprezentanţii FEDEVO, având ca scop principal sprijinirea dezvoltării socio-emoționale a grupului țintă, dar şi consolidarea abilităților de comunicare și lucru în echipă.
Care sunt calităţile unui mentor? De ce avem nevoie de mentor? Care sunt beneficiile mentoratului pentru adolescenţi? Cum găseşti un metor? Acestea au fost doar câteva din întrebările care au fost adresate și la care am încercat să răspundem ÎMPREUNĂ.
Proiectul „Un mentor pentru suflet” demonstrează importanța și impactul pozitiv al mentoratului în dezvoltarea tinerilor. Prin sesiuni interactive și implicarea directă a mentorilor dedicați, cei mici au avut oportunitatea de a învăța, de a se dezvolta și de a-și îmbunătăți abilitățile esențiale pentru viața personală și academică. În acest context, rolul unui mentor nu este doar de a oferi ghidare, ci de a fi un adevărat sprijin pentru suflet, contribuind la formarea unor indivizi echilibrați și bine pregătiți pentru viitor.
„«Un mentor pentru suflet» reprezintă o investiție în viitorul tinerilor noștri. Prin dezvoltarea abilităților socio-emoționale și crearea unor relații de mentorat puternice, ne propunem să sprijinim elevii, profesorii și părinții în construirea unei comunități școlare empatice și colaborative. Cred cu tărie că fiecare copil are nevoie de un ghid în călătoria sa spre autocunoaștere și succes, iar acest proiect își propune să ofere exact acest sprijin esențial”, spune prof. Dana Vasilescu, Președinte al Fundației pentru Educație și Vocație.
Proiectul reprezintă un pas important către construirea unei comunități educaționale puternice și bine echipate pentru a răspunde nevoilor emoționale și educaționale ale tinerilor. Prin implicarea activă a profesorilor, elevilor și părinților, acest proiect contribuie semnificativ la crearea unui mediu propice dezvoltării armonioase și succesului pe termen lung.
„Consider că acest proiect este o oportunitate extraordinară de a cultiva relații sănătoase și de a îmbunătăți abilitățile socio-emoționale atât pentru elevi, cât și pentru profesori și părinți. Prin intermediul acestor sesiuni interactive, ne dorim să creăm un mediu în care fiecare individ să se simtă înțeles și susținut, contribuind astfel la dezvoltarea armonioasă a comunității școlare”, menţionează Alexandra Diana Bușă, psiholog.
„Un mentor pentru suflet” răspunde nevoilor emoționale și sociale ale elevilor, dar şi creează un cadru propice pentru succesul lor viitor. Prin implicarea activă și dedicată, acest proiect contribuie la formarea unor indivizi echilibrați, capabili să navigheze cu succes prin provocările vieții. Astfel, „Un mentor pentru suflet” se conturează ca un model de bună practică ce merită extins și replicat în cât mai multe comunități școlare din întreaga țară.